Можливості використання віртуальних світів у навчальному процесі ВНЗ


Раніше неможливо було уявити, що студенти можуть відвідувати лекції, практичні або лабораторні заняття, екзамени у форматі 3D. У віртуальних світах є переваги перед традиційними заняттями в аудиторії. Розглянемо використання віртуальних світів у навчальному процесі.

Віртуальні світи є  місцем зустрічей університетів та інших навчальних закладів з усього світу. Їх використання багатократне і підходить для задоволення потреб у навчанні.

1. Можливість спілкування.
Віртуальні світи можуть бути майданчиком для здійснення дискусій. 
Наприклад, студенти з однієї країни можуть віртуально зустрічатись з іншими учасниками, наприклад, проекту, в якому вони приймають участь, обговорювати питання.

2. Удосконалені інструменти навчання.

Проведення занять з використанням 3D для навчання студентів, розгляд процесів у 3D.

3. Організація демонстрацій.
Представлення робіт студентів, проектів у віртуальному світі.

4. Віртуальні кампуси.
Створення віртуального університету, здійснення електронного навчання на різних рівнях.

5. Віртуальні аудиторії.
ДВикористання віртуальних світів, в яких зустрічаються студенти. Вони мають можливість прослухати лекцію, виконати лабораторну роботу, подивитись відео, ілюстрації, книги і 3D моделі.

6. Віртуальні центри.
Навчальні заклади, лабораторії та  центри створюють власні віртуальні офіси, в яких обговорюються ідеї, розглядаються виробничі питання, відбуваються зустрічі з колегами, розглядаються проекти та їх реалізація.

7. Проведення конференцій.
Проведення віртуальних конференцій, з презентацією книг, напрацьованих матеріалів.

8. Проведення практичних тренінгів.
З метою відпрацювання професійних умінь, доведення виконання операцій до автоматизму, що надає можливість якісно виконувати подальші виробничі процеси та уникати небажаних помилок використовуються тренінги.

9. Віртуальні поїздки.
Викладачі одержують можливість разом із студентами мандрувати, знайомитися з музеями світу, вивчати особливості культури та мистецтва в різних країнах і регіонах.

10. Моделювання можливих подій, навколишнього середовища.
Можливе здійснення різноманітних природних катаклізмів, ситуацій, що трапляються в природі і техніці, в різних технічних процесах тощо.

11. Проведення занять, що забезпечують безпеку людини, робота в надзвичайних ситуаціях та ін.
За допомогою таких ситуацій виявляється готовність студентів до роботи в надзвичайних умовах.

12. Вивчення економіки віртуальних світів.
У віртуальних моделях здійснюється імітація різних процесів, наприклад, у віртуальному банку імітується його робота за допомогою віртуальних коштів, аналогічно імітується його робота і управління.
13. Моделювання археологічних та історичних місць.
Моделювання і вивчення археологічних пам'яток різних країн та проведення подальших наукових досліджень.

14. Бібліотеки та музеї.
Віртуальні світи, електронні бібліотеки, віртуальні музеї використовуються для дослідження і вивчення.


15. Студентська активність.

У віртуальних студентських співтовариствах, у мережах навчальних закладів є можливість проводити різні семінари, виставки та кінопокази, працювати в проектах, здійснювати перегляд відеоматеріалів тощо.

16. Вивчення мов.
Віртуальні світи надають широкі можливості для вдосконаленні мовних навичок.

17. Занурення в культуру.
З метою вивчення культури народів, їх звичаїв та ін. відтворюються інтерактивні виставки, музеї, відеоролики.

18. Моделювання віртуального світу з конкретними параметрами.
Студенти, які вивчають життєвонебезпечні процеси, складні устаткування мають спочатку відпрацювати різні виробничі процеси віртуально, а потім на реальному устаткуванні.

19. Наукові дослідження.
Віртуальні світи - все ще відносно нова галузь і є предметом наукових досліджень. Зараз багатьма навчальними закладами проводяться дослідження як за допомогою віртуальних світів підвищити якість підготовки студентів. 

20. Співпраця.
Обговорення проблемних питань, проектів, шляхів їхньої реалізації у віртуальному світі дозволяє розв'язувати проблеми, шукати шляхи їхньої реалізації. Процес створення віртуального світу забезпечує можливість навчання, моделюючи реальну ситуацію у віртуальному середовищі. Студенти вивчають, які параметри повинні бути задіяні, щоб змоделювати реальну ситуацію і навколишнє середовище. Так, моделюючи роботу будь-якого приладу, можна відтворити будь-які процеси, що  при цьому відбуваються, особливо, коли потрібно аналізувати абстрактні поняття.
Важливим у ефективності віртуальних свтів є інтерактивність, це дає можливість здійснювати навчальний процес у певному навколишньому середовищі.
Нині залишається проблемою, це вартість відповідного програмного забезпечення. Для навчальних закладів це досить велика проблема. Тому викладачі досліджують загальнодоступні платформи для віртуальних світів, наприклад, Open Sim або Open Wonderland. Open Sim зараз є найбільш популярною платформою для викладачів.

5 комментариев:

  1. У віртуальних студентських співтовариствах, у мережах навчальних закладів є можливість проводити різні семінари, виставки та кінопокази, працювати в проектах, здійснювати перегляд відеоматеріалів тощо.

    ОтветитьУдалить
  2. Tare interesante informatie, nia placut) Vreu se hie si la noi 3D in universitet, se hie asa lectii. Foarte bun. Mulcumesc

    ОтветитьУдалить
  3. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить
  4. Віртуальний світ надасть широкі можливості для вивчення предметів, тереторій, та знайомств із навколишнім світом. Але нажаль на даний момент не кожна людина зможе собі користуватися віртуальним світом через його вартість.

    ОтветитьУдалить